Poznaj skuteczny sposób na przekształcenie odwiedzających w klientów.
Lejki marketingowe działają jak GPS dla Twojego biznesu. Wsiadasz do samochodu z zamiarem dotarcia do celu. Włączasz nawigację, wpisujesz adres i masz wyznaczoną trasę. Teraz wyobraź sobie, że każdy klient to samochód. Punktem A jest moment, kiedy ktoś zaczyna się interesować Twoją firmą. Punktem B jest moment, kiedy pojawia się potencjalny klient. Zadaniem lejków jest wytyczyć najlepszą możliwą trasę pomiędzy tymi punktami, tak samo jak robi to GPS.
Ktoś wchodzi na Twoją stronę i z niej wychodzi bez podjęcia żadnej akcji.
Skuteczność Twoich działań jest na niskim poziomie.
Problem z dotarciem do odpowiedniej grupy docelowej.
Nie wiesz, jak zaplanować działania od podstaw.
Marketing to szerokie pojęcie, jest masa możliwości – tworzenie contentu, reklam, cold mailing, webinary itd… Lejki pomagają ułożyć wszystkie działania i stworzyć konkretny plan, który przede wszystkim jest dopasowany do grupy docelowej. Dzięki temu zwiększasz skuteczność swoich działań, zaczynasz generować wartościowe leady i zwiększasz konwersję. Ułożone lejki pomagają również łatwiej mierzyć skuteczność Twojego marketingu. Ustalenie odpowiednich KPI (wskaźników), jest prostsze, a to pomaga w ciągłej optymalizacji działań.
Zanim wyruszysz, musisz znać miejsce docelowe. Podobnie jest z lejkiem marketingowym. Dokładnie poznajemy grupę docelową, czyli budujemy profil Twojego klienta wraz z jego procesem zakupowym, to kluczowy element. Następnie dopasowujemy wszystkie działania do konkretnych etapów procesu zakupowego, a na końcu tworzymy lejki.
Pierwszym krokiem jest zrozumienie Twoich klientów i poznanie ich procesu zakupowego. Kiedy wiemy, jak kupują, możemy zbudować skuteczne lejki.
Na podstawie profilu Twojego klienta budujemy odpowiednie ścieżki. Zaczynamy niestandardowo, bo od końca, czyli określamy cel i budujemy do niego drogę.
Tworzymy listę zadań, które są do wykonania, aby przygotować odpowiednie materiały, a następnie wdrażamy lejek.
Na podstawie zbudowanego lejka dobieramy odpowiednie wskaźniki, czyli KPI. W ten sposób możemy monitorować jego skuteczność i wdrażać odpowiednie zmiany.
Przygotujemy dokładny plan działania i zorganizujemy warsztaty, podczas których omówimy szczegóły.
Ustalimy harmonogram prac i przejdziemy do realizacji zadań.
Na bieżąco monitorujemy wyniki i wprowadzamy zmiany, których celem jest wzrost.
Wyciągamy wnioski i wprowadzamy niezbędne elementy, które pozwolą na stabilny wzrost biznesu.
Szukasz Agencji, która pomoże Ci zbudować lejek marketingowy, który realizuje cele biznesowe? Chcesz pozyskać więcej leadów?
Porozmawiajmy o tym jak możemy Ci pomóc. Umów się na rozmowę, powiedz nam, jaki masz cel, a my przedstawi Ci rozwiązania, które pomogą Ci w jego realizacji.
Founder & MOVES Leads Accelerator Expert
dominik@moves.pl
Poznajmy się na LinkedIn
Founder & MOVES Tech Harmony Creator
lukasz@moves.pl
Poznajmy się na LinkedIn
Lejek marketingowy to model, który ilustruje ścieżkę klienta od pierwszego kontaktu z Twoją marką aż do zakupu.
Lejki pomagają dostosować działania marketingowe do rzeczywistości, czyli do tego, w jaki sposób Twój potencjalny klient kupuje.
Dla każdego etapu należy wyznaczyć odpowiednie KPI, czyli wskaźniki efektywności, które następnie monitorujesz. Nawet w Excelu.
Dla każdego biznesu. Nie ważne czy sprzedajesz w sektorze B2B, czy B2C. Lejki marketingowe pozwalają budować skuteczny marketing.
MOVES Sp. z o.o.
ul. Zamknięta 10/1.5
30-554 Kraków
KRS: 0000981679,
REGON: 522549288,
NIP: 6793243320
© 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MOVES sp. z o.o.