Projektowanie i wdrażanie
lejków marketingowych

Projektowanie
i wdrażanie lejków marketingowych

Poznaj skuteczny sposób na przekształcenie odwiedzających w klientów.

Czym są Lejki
Marketingowe?

Lejki marketingowe działają jak GPS dla Twojego biznesu. Wsiadasz do samochodu z zamiarem dotarcia do celu. Włączasz nawigację, wpisujesz adres i masz wyznaczoną trasę. Teraz wyobraź sobie, że każdy klient to samochód. Punktem A jest moment, kiedy ktoś zaczyna się interesować Twoją firmą. Punktem B jest moment, kiedy pojawia się potencjalny klient. Zadaniem lejków jest wytyczyć najlepszą możliwą trasę pomiędzy tymi punktami, tak samo jak robi to GPS. 

Jeżeli nie masz lejków, to te problemy
będą się pojawiać.

Niskie zaangażowanie użytkowników

Ktoś wchodzi na Twoją stronę i z niej wychodzi bez podjęcia żadnej akcji.

Niewystarczająca ilość leadów

Skuteczność Twoich działań jest na niskim poziomie.

Niskiej jakości leady

Problem z dotarciem do odpowiedniej grupy docelowej.

Zbyt dużo obszarów

Nie wiesz, jak zaplanować działania od podstaw.

Dlaczego warto je mieć?

Marketing to szerokie pojęcie, jest masa możliwości – tworzenie contentu, reklam, cold mailing, webinary itd… Lejki pomagają ułożyć wszystkie działania i stworzyć konkretny plan, który przede wszystkim jest dopasowany do grupy docelowej. Dzięki temu zwiększasz skuteczność swoich działań, zaczynasz generować wartościowe leady i zwiększasz konwersję. Ułożone lejki pomagają również łatwiej mierzyć skuteczność Twojego marketingu. Ustalenie odpowiednich KPI (wskaźników), jest prostsze, a to pomaga w ciągłej optymalizacji działań.

Jak projektujemy lejki?

Zanim wyruszysz, musisz znać miejsce docelowe. Podobnie jest z lejkiem marketingowym. Dokładnie poznajemy grupę docelową, czyli budujemy profil Twojego klienta wraz z jego procesem zakupowym, to kluczowy element. Następnie dopasowujemy wszystkie działania do konkretnych etapów procesu zakupowego, a na końcu tworzymy lejki.

01

01

Stworzenie profilu klienta (Buyer Persona)

Pierwszym krokiem jest zrozumienie Twoich klientów i poznanie ich procesu zakupowego. Kiedy wiemy, jak kupują, możemy zbudować skuteczne lejki.

02

02

Opracowanie lejków

Na podstawie profilu Twojego klienta budujemy odpowiednie ścieżki. Zaczynamy niestandardowo, bo od końca, czyli określamy cel i budujemy do niego drogę.

03

03

Określenie zadań i wdrożenie

Tworzymy listę zadań, które są do wykonania, aby przygotować odpowiednie materiały, a następnie wdrażamy lejek.

04

04

Monitorowanie i optymalizacja

Na podstawie zbudowanego lejka dobieramy odpowiednie wskaźniki, czyli KPI. W ten sposób możemy monitorować jego skuteczność i wdrażać odpowiednie zmiany.

Jak wygląda proces
współpracy?

tresci

Strategia

Przygotujemy dokładny plan działania i zorganizujemy warsztaty, podczas których omówimy szczegóły.

landing

Wdrożenie

Ustalimy harmonogram prac i przejdziemy do realizacji zadań.

buyer

Skalowanie

Na bieżąco monitorujemy wyniki i wprowadzamy zmiany, których celem jest wzrost.

lejki

Stabilizacja

Wyciągamy wnioski i wprowadzamy niezbędne elementy, które pozwolą na stabilny wzrost biznesu.

Strategia

Wdrożenie

Skalowanie

Stabilizacja

Rozpocznij tworzenie
spójnego marketingu

Szukasz Agencji, która pomoże Ci zbudować lejek marketingowy, który realizuje cele biznesowe? Chcesz pozyskać więcej leadów?

Porozmawiajmy o tym jak możemy Ci pomóc. Umów się na rozmowę, powiedz nam, jaki masz cel, a my przedstawi Ci rozwiązania, które pomogą Ci w jego realizacji.

Dominik Kumala

Founder & MOVES Leads Accelerator Expert
dominik@moves.pl
Poznajmy się na LinkedIn

Łukasz Piwowar

Founder & MOVES Tech Harmony Creator
lukasz@moves.pl
Poznajmy się na LinkedIn

Wypełnij formularz





    Często zadawane
    pytania

    Co to jest lejek marketingowy?

    Lejek marketingowy to model, który ilustruje ścieżkę klienta od pierwszego kontaktu z Twoją marką aż do zakupu.

    Dlaczego lejki marketingowe są ważne?

    Lejki pomagają dostosować działania marketingowe do rzeczywistości, czyli do tego, w jaki sposób Twój potencjalny klient kupuje.

    Jak mierzyć skuteczność lejka marketingowego?

    Dla każdego etapu należy wyznaczyć odpowiednie KPI, czyli wskaźniki efektywności, które następnie monitorujesz. Nawet w Excelu.

    Dla kogo są lejki marketingowe?

    Dla każdego biznesu. Nie ważne czy sprzedajesz w sektorze B2B, czy B2C. Lejki marketingowe pozwalają budować skuteczny marketing.