Doradztwo
marketingowe

Pomagamy ogarnąć chaos, zwiększyć skuteczność z obecnych działań i szkolimy na bieżąco zespół marketingowy.

Na czym polega doradztwo?

Głównym zadaniem jest znalezienie przyczyn braku skuteczności obecnych działań, a następnie stworzenie gotowego planu działania. Niezależnie, czy dotyczy to stworzenia samych fundamentów, czy ulepszenie już wdrożonych działań, obiektywne wsparcie zewnętrzne pomoże Ci zbudować skuteczny marketing.

Kiedy warto zdecydować się na usługę doradztwa marketingowego?

Wtedy, gdy obecny marketing nie przynosi takich efektów, jakich oczekujesz. Naszym zadaniem będzie zidentyfikowanie obszarów do poprawy, dzięki czemu nie zmarnujesz pieniędzy na nietrafne decyzje, tylko od razu będziesz wiedzieć, od czego zacząć ulepszanie marketingu w swojej firmie. Nie tylko powiemy, co nie działa, ale wskażemy również, jak to naprawić. Przy okazji przekażemy naszą wiedzę, co podniesie kompetencje zespołu i jego skuteczność.

Problemy, z którymi pomoże Ci doradztwo marketingowe

Spadające statystyki, zmniejszająca się wartość i liczba leadów, stagnacja — to sygnały ostrzegawcze, które nie mogą być ignorowane. Konkurencja depcze Ci po piętach, a Ty zastanawiasz się, jak odzyskać utraconą przewagę.

Pierwsze oznaki problemów nie muszą oznaczać końca.

Gdy zauważasz, że coś zaczyna iść nie tak, masz dwie możliwości. Próbować szukać rozwiązania na własną rękę, co często bywa czasochłonne, lub sięgnąć po obiektywną opinię i wskazówki specjalistów. Wykryjemy obszary, które sprowadzają rozwój marki na niewłaściwe tory i pomożemy Ci ulepszyć działania marketingowe, dzięki czemu wrócisz na odpowiednią drogę. Od niedostosowanych strategii po nieskuteczne kampanie – niezależnie, z czym mierzy się Twoja firma, pomożemy zaplanować działania potrzebne do przekształcenia Twoich wyzwań w sukcesy.

Nieznajomość grupy docelowej

Wciąż nie wiesz, do kogo dokładnie kierujesz swoje produkty lub usługi. Nie znasz głębszych problemów, wyzwań i pragnień. Nie masz pomysłu, jak skutecznie wykorzystać specyfikę segmentu rynku, w którym działasz. Cierpi na tym komunikacja Twojej marki. Brakuje Ci argumentów, które pozwolą Ci zbić obiekcje; korzyści, które będą trafiać w sedno, zachęcając do współpracy.

Słabe wyniki płatnych reklam

Kampanie płatne nie realizują KPI. Osiąganym wynikom daleko jest do tych oczekiwanych. Wszystko wygląda na poprawnie skonfigurowane, grupa odbiorców wybrana, teksty napisane, a grafiki reklamowe też niczego sobie. O co tutaj może chodzić? – zastanawiasz się. Czy pozostaje Ci uznać, że reklamy nie działają w przypadku Twojej niszy? Oczywiście, że nie.

Nieefektywna strategia marketingowa

Dotychczasowe działania nie dają efektów, a dotarcie do klienta staje się coraz trudniejsze. Starasz się być wszędzie tam, gdzie Twoja grupa docelowa, lecz masz wrażenie, że zderzasz się ze ścianą. Brakuje Ci pomysłów, jak zbudować efektywną ścieżkę zakupową klienta.

Niska widoczność w wyszukiwarce

Twoja strona nie tylko nie zbiera zadowalającego ruchu, ale mało tego — jest prawie niewidoczna dla odbiorców. Zastanawiasz się, co zrobić, aby Twoje artykuły blogowe nie trafiały na n-te pozycje, oraz dlaczego nie wyświetlasz się na słowa kluczowe.

Nierozpoznawalny brand

Gdzieś dzwoni, ale nie wiadomo w którym kościele. Odbiorcy szybko zapominają o Twojej marce, a Ty zastanawiasz się, w czym leży problem. Przecież masz logo, masz nazwę, masz stronę… Czego więcej potrzeba, aby trwale zapadać w pamięci grupy docelowej?

Dlaczego warto skorzystać z doradztwa?

Ile razy zdarzyło Ci się zwlekać z wizytą u lekarza, próbując leczyć objawy na własną rękę, podczas gdy na końcu i tak potrzebna była opinia specjalisty i zakup recepty?

Doradztwo marketingowe zapobiega właśnie takim sytuacjom. Zamiast marnować czas i zasoby na działania, które jedynie maskują problem, pokazujemy Ci, jak efektywnie budować marketing, aby osiągać konkretne rezultaty. Przestaniesz przepalać budżet, a zamiast tego wypracujesz stabilną pozycję swojej firmy dzięki spójnym działaniom przy jednoczesnym rozwijaniu kompetencji swojego zespołu marketingowego.

Nie musisz być ekspertem od wszystkiego, by zbudować dochodowy i stabilny biznes. Tak jak wskazane jest, by iść do lekarza, gdy coś Ci dolega, tak korzystanie z usługi doradztwa marketingowego pozwoli Ci szybko zdiagnozować problem, znaleźć rozwiązanie i wdrożyć efektywne praktyki, które poprawią wyniki.

W jakich obszarach możemy pomóc Twojej firmie?

01

Prospecting

Aby prospecting owocował w konkretne wyniki, potrzebujesz dokładnie opracowanej strategii. Musisz bardzo dobrze znać grupę docelową. Ponadto należy dbać o język komunikacji, by był właściwy. Sporo rzeczy, o których trzeba pamiętać przy cold mailingu. Tutaj nie ma miejsca na pomyłki, a my pomożemy Ci ich uniknąć.
Wskażemy, jak stworzyć scenariusze, które przyniosą Ci nowe, wartościowe leady.

02

Audyt i budowa strony internetowej

Jeśli zaczynają niepokoić Cię krótkie sesje odwiedzających lub po prostu zauważasz, że strona nie daje żadnej wartości Twojej marce i nie wpływa na polepszenie wyników, czas sprawdzić, co należy zmienić lub dopracować. Przeprowadzimy dokładną analizę techniczną. Wskażemy, które obszary wymagają poprawy. Dzięki temu będziesz dokładnie wiedzieć, co należy zrobić, aby strona internetowa Twojej marki była po prostu świetna.

03

Opracowanie lejków marketingowych

Wiele problemów ma swój początek w niedopracowanych lejkach marketingowych. W końcu to one wyznaczają drogę, którą Twoja marka powinna podążać. Dlatego przeanalizujemy dotychczasowe ścieżki i nie tylko wskażemy, gdzie należy je poprawić, ale również jak to zrobić. Dzięki temu Twoja marka już nigdy nie zboczy z drogi do celu.

04

Płatne kampanie

Sprawdzimy Twoje dotychczasowe reklamy. Nie umknie nam żaden detal. Przeanalizujemy treści, kreacje i grupy odbiorców. Podpowiemy, co zmienić, aby kampanie płatne osiągały konkretne cele reklamowe, a nie tylko pobierały pieniądze z Twojego konta.

05

Automatyzacje marketingowe

Bez względu na to, czy dopiero chcesz wdrożyć automatyzacje marketingowe, czy już je posiadasz, ale nie spełniają swojego zadania w pełni poprawnie — pomożemy Ci ogarnąć ten temat.

06

Content marketing

Przeanalizujemy treści Twojej marki — od postów w social mediach przez artykuły blogowe, po tekstry na stronie. Sprawdzimy, czy komunikacja jest spójna i daje wartość. Zbierzemy uwagi, inspiracje i wskazówki po to, aby Twoja marka stworzyła spójny content, który przyciągnie nowych odbiorców i zaangażuje obecnych.

07

Komunikacja w Social Mediach

Nie ignorujemy potencjału mediów społecznościowych. Twoja marka też nie powinna. Sprawdzimy, co już było publikowane — od formatów, po teksty. Przyjrzymy się komunikacji — czy jest odpowiednia i zgodna z archetypem marki, czy jest spójna i wartościowa. Zwrócimy uwagę na formaty, które Twoja marka stosuje — wideo, grafiki, publikacje tekstowe. Określimy, na których warto się skupić w mniejszej lub większej części. Dzięki temu social media Twojej marki staną się potężnym narzędziem marketingowym!

08

Budowa rozpoznawalnego brandu

Zbudowanie silnego, zapadającego w pamięć wizerunku jest kluczowym zadaniem każdej marki. Dlatego tak ważne jest, aby we wszystkich kanałach komunikacji zachować spójną identyfikację wizualną. Przeanalizujemy, czy logo, slogan, nazwa, kolorystyka współgrają z archetypem i wizją marki; czy Twoja marka posiada unikalny key visual i charakterystyczny język komunikacji, który łatwo można dostrzec na stronie internetowej i w social mediach. To pozwoli nam określić szczegółowy plan działania, aby zbudować brand, który będzie rozpoznawalny.

Jak prowadzimy doradztwo marketingowe?

Conversation

Rozmowa i audyt marketingowy

Zaczynamy od rozmowy. To punkt wyjściowy każdej udanej współpracy — musimy poznać Twoją firmę, jej cele i obecne działania. Rozmawiamy z zespołem, poznajemy opinię, zdanie innych i szukamy przyczyny obecnej, niezadowalającej sytuacji. Wszystko zbieramy w formie przejrzystego raportu, w którym zawieramy nasze spostrzeżenia i wnioski.

tresci

Zaproponowanie rozwiązań

Gdy już dokładnie wiemy, gdzie leży problem i jak go rozwiązać, przygotowujemy propozycję rozwiązań. Dajemy Ci przestrzeń do zadawania pytań. Rozwiewamy wszystkie wątpliwości i wskazujemy konkretną ścieżkę.

landing

Wdrożenie sugestii

Jeśli zaakceptujesz naszą propozycję działań, Twój zespół zaczyna je realizować. Przez cały czas jesteśmy zaangażowani w proces wdrażania, udzielamy wskazówek, sprawdzamy wykonaną pracę, ustalamy kolejne kroki. Dzięki temu Twój zespół zdobywa nowe umiejętności i wiedzę, aby w przyszłości nie powielać błędów.

Campaign

Monitoring efektów

Analizujemy, czy wszystko przebiega zgodnie z planem i co najważniejsze — czy daje oczekiwane wyniki. Nasza praca kończy się dopiero wtedy, gdy wszystko działa tak, jak należy. Z nami masz pewność, że stworzysz efektywny marketing.

Rozpocznij tworzenie
skutecznego marketingu

Czasami jest tak, że tworząc coś, nie dostrzegamy z pozoru prostych błędów, dopiero jak spojrzy na to inna osoba, to okazuje się, że są błędy. Decydując się na doradztwo, pozwalasz innej osobie spojrzeć na swoje działania, a dzięki temu zyskujesz świeże spojrzenie, które pozwoli Ci odnaleźć prawdziwą przyczynę problemów. 

Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą, aby sprawdzić czy i jak możemy Ci pomóc.

Dominik Kumala

Founder MOVES

Wypełnij formularz

Często zadawane
pytania

Co to jest lejek marketingowy?

Lejek marketingowy to model, który ilustruje ścieżkę klienta od pierwszego kontaktu z Twoją marką aż do zakupu.

Dlaczego lejki marketingowe są ważne?

Lejki pomagają dostosować działania marketingowe do rzeczywistości, czyli do tego, w jaki sposób Twój potencjalny klient kupuje.

Jak mierzyć skuteczność lejka marketingowego?

Dla każdego etapu należy wyznaczyć odpowiednie KPI, czyli wskaźniki efektywności, które następnie monitorujesz. Nawet w Excelu.

Dla kogo są lejki marketingowe?

Dla każdego biznesu. Nie ważne czy sprzedajesz w sektorze B2B, czy B2C. Lejki marketingowe pozwalają budować skuteczny marketing.