Poznaj skuteczny sposób na przekształcenie odwiedzających w klientów.
Wyobraź sobie, że możesz mieć w swoim sztabie superwydajnego pracownika, który dokonuje ekspresowych obliczeń, pamięta, aby danego dnia o danej godzinie wysłać wiadomość, porządkuje dane, cały czas trzyma rękę na pulsie, monitorując i analizując zachowania odbiorców, a gdy potrzebujesz raport, wystarczy jedno polecenie, żeby mieć go kilka sekund później na swoim biurku. No, po prostu jest świetnie zorganizowany i wykona połowę rzeczy za Ciebie.
A Ty zbywasz go słynnym ,,odezwiemy się”. I nigdy tego nie zrobisz.
Niemożliwe, prawda? Odesłać z kwitkiem takiego kandydata. W życiu byś nie pozwolił, aby taki pracownik przeszedł Ci koło nosa.
A jednak, jeśli nie masz wdrożonej automatyzacji marketingowej, to właśnie rezygnujesz z takiego wsparcia w swoim biznesie.
Spędzasz mnóstwo czasu na ręcznym wykonywaniu rutynowych zadań, przez co nie masz zbyt wiele przestrzeni, aby skupić się na bardziej strategicznych i kreatywnych aspektach marketingu, które umożliwiłyby rozwój firmy.
Nie dysponujesz narzędziami, które pozwolą Ci szybko i dokładnie przeanalizować i ocenić skuteczność różnych strategii i kampanii marketingowych, przez co nie wiesz, co dokładnie działa, a co wymaga poprawy.
Nie nadążasz za tym, aby śledzić to, co się dzieje z leadami podczas gdy każdy z nich jest na różnym etapie procesu sprzedażowego, w efekcie czego zaniedbujesz kontakty i tracisz potencjalne szanse sprzedaży.
Nie masz możliwości dostosowania komunikatów marketingowych do indywidualnych potrzeb i preferencji każdego klienta z osobna, przez co ciężej jest Ci zaangażować odbiorców i nawiązać z nimi relacje.
Problemy z efektywnym tworzeniem, zarządzaniem i dystrybucją treści w różnych kanałach, powodują, że Twoje przekazy są niespójne lub nieaktualne. W efekcie trudniej jest Ci budować zaufanie i autorytet marki w oczach odbiorców.
Chcesz skalować działania marketingowe, jednak ograniczają Cię dostępne zasoby. W efekcie Twoja marka nie rozwija się w takim tempie, jak oczekujesz.
Ciężko jest Ci skoordynować i optymalizować działania marketingowe w różnych kanałach w tym samym czasie, co niekorzystnie wpływa na spójność przekazu i komunikację marki z klientem. No, ale przecież nie rozdwoisz się.
Marketing automation wyręczy Cię z powtarzalnej i czasochłonnej pracy, usprawniając i optymalizując działania. Nie tylko umożliwia lepszą personalizację komunikacji, ale również efektywniejsze generowanie leadów i dokładniejsze śledzenie wyników kampanii. Nieważne, czy potrzebujesz wysłać setki maili, opublikować posty w social mediach, czy przygotować szczegółowe raporty — automatyzacja marketingowa zrobi to za Ciebie.
Dzięki automatyzacji czasochłonnych, rutynowych zadań, zyskujesz przestrzeń, którą możesz wykorzystać na bardziej kreatywne i strategiczne działania.
Marketing automation gromadzi dane na temat użytkowników i porządkuje ich według określonych wytycznych. Dzięki temu zyskujesz możliwość precyzyjnego targetowania i wysyłania dopasowanych ofert w odpowiednim czasie.
Dzięki monitorowaniu i analizie zachowań potencjalnych klientów stworzysz spersonalizowane treści i komunikaty, które uwzględnią ich indywidualne preferencje. Dlaczego jest to tak ważne? Rynek nigdy nie był tak przesycony, jak dotychczas — dlatego Twoja marka musi się wyróżniać, zwiększać zaangażowanie i zachęcać do skorzystania z oferty!
Gdy nie wiesz, który wariant zadziała w konkretnym przypadku najlepiej, marketing automation pozwala wykonać precyzyjne testy A/B oraz w łatwy i szybki sposób się o tym przekonać. Czas przestać przepalać pieniądze na nietrafnych działaniach.
Szczegółowe dane i statystyki będą na wyciągnięcie ręki. Dlatego łatwiej będzie Ci określić skuteczność swoich działań i ulepszać je w razie potrzeby. Lepiej opierać się na danych, niż na przeczuciu.
Dzięki automatyzacji wszystkie Twoje działania marketingowe nabiorą rozpędu. Dopasowane scenariusze i komunikacja odpowiadająca na potrzeby i wyzwania każdego potencjalnego klienta w połączeniu z idealnym timingiem wysyłania ofert pomoże Ci znacznie zwiększyć sprzedaż, a zwrot z inwestycji nastąpi szybciej, niż myślisz.
Rozpoczynamy od dogłębnej analizy Twoich obecnych działań marketingowych i zrozumienia Twoich celów. Następnie tworzymy szczegółowe scenariusze. Aby lepiej zrozumieć ten krok, wyobraź sobie onboarding nowego pracownika.
Zanim zacznie swoją pracę, musisz dokładnie wytłumaczyć mu, dlaczego znalazł się w Twojej firmie, czego od niego oczekujesz i jak ma realizować swoje zadania. Jeśli poprawnie przeprowadzisz onboarding, Twój nowy pracownik będzie doskonale wykonywał swoją pracę. Nowy pracownik = automatyzacja.
Dane są paliwem dla każdej skutecznej automatyzacji. Identyfikujemy kluczowe punkty, w których będziemy zbierać dane — od zachowań użytkowników na stronie po ich interakcje z e-mailami. Dzięki tym danym lepiej zrozumiesz swoją grupę docelową i co ją motywuje. Nawet jeśli Twój idealny klient to najbardziej skomplikowana osoba, jaką możesz spotkać w swoim życiu.
Wybieramy i konfigurujemy najlepsze narzędzia do automatyzacji, które będą wspierać wyznaczone scenariusze. Tutaj nie ma miejsca na pomyłki, dlatego korzystamy wyłącznie ze sprawdzonych narzędzi, takich jak user.com, czy Mailerlite. Stosujemy je również w MOVES, dlatego znamy je od podszewki. Nie mają takiej funkcji, której nie potrafimy wykorzystać!
Tworzymy przyciągające uwagę materiały — od spersonalizowanych e-maili po dynamiczne treści na stronie. Zapewniamy, nudno nie będzie. Naszym celem jest zaangażowanie odbiorców i zachęcenie ich do współpracy lub zakupu. Zrobimy, co trzeba, aby tego dokonać.
Gdy wszystko jest gotowe do startu, uruchamiamy automatyzację, obserwując, jak scenariusze ożywają. To moment, w którym strategia, kreacje i technologia łączą się, tworząc nową jakość interakcji z Twoimi klientami.
Automatyzacja to proces ciągły. Regularnie testujemy i optymalizujemy działania, aby upewnić się, że każdy element działa jak należy i przynosi oczekiwane rezultaty. Nie pozwolimy, aby zgubił się choć jeden lead, lub błąkały się porzucone koszyki!
Korzystamy z automatyzacji w naszej codziennej pracy. Wiemy, jak zrobić to dobrze, aby osiągnąć oczekiwane efekty.
Dlatego gdy wypełnisz formularz po prawej stronie, otrzymasz od nas wiadomość powitalną, a my dostaniemy informację, że chcesz się z nami skontaktować w sprawie wdrożenia automatyzacji. Dzięki temu na spotkanie z Tobą będziemy doskonale przygotowani i być może uda nam się nawiązać owocną współpracę. A więc, do usłyszenia?
Founder & MOVES Leads Accelerator Expert
dominik@moves.pl
Poznajmy się na LinkedIn
Founder & MOVES Tech Harmony Creator
lukasz@moves.pl
Poznajmy się na LinkedIn
Lejek marketingowy to model, który ilustruje ścieżkę klienta od pierwszego kontaktu z Twoją marką aż do zakupu.
Lejki pomagają dostosować działania marketingowe do rzeczywistości, czyli do tego, w jaki sposób Twój potencjalny klient kupuje.
Dla każdego etapu należy wyznaczyć odpowiednie KPI, czyli wskaźniki efektywności, które następnie monitorujesz. Nawet w Excelu.
Dla każdego biznesu. Nie ważne czy sprzedajesz w sektorze B2B, czy B2C. Lejki marketingowe pozwalają budować skuteczny marketing.
MOVES Sp. z o.o.
ul. Zamknięta 10/1.5
30-554 Kraków
KRS: 0000981679,
REGON: 522549288,
NIP: 6793243320
© 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MOVES sp. z o.o.