Automatyzacje
Marketingowe

Poznaj skuteczny sposób na przekształcenie odwiedzających w klientów.

Czym są automatyzacje?

Wyobraź sobie, że możesz mieć w swoim sztabie superwydajnego pracownika, który dokonuje ekspresowych obliczeń, pamięta, aby danego dnia o danej godzinie wysłać wiadomość, porządkuje dane, cały czas trzyma rękę na pulsie, monitorując i analizując zachowania odbiorców, a gdy potrzebujesz raport, wystarczy jedno polecenie, żeby mieć go kilka sekund później na swoim biurku. No, po prostu jest świetnie zorganizowany i wykona połowę rzeczy za Ciebie.

A Ty zbywasz go słynnym ,,odezwiemy się”. I nigdy tego nie zrobisz.

Niemożliwe, prawda? Odesłać z kwitkiem takiego kandydata. W życiu byś nie pozwolił, aby taki pracownik przeszedł Ci koło nosa.

A jednak, jeśli nie masz wdrożonej automatyzacji marketingowej, to właśnie rezygnujesz z takiego wsparcia w swoim biznesie.

Z jakimi problemami musisz się mierzyć bez wdrożonych automatyzacji?

Marnowanie czasu na rutynowe działania

Spędzasz mnóstwo czasu na ręcznym wykonywaniu rutynowych zadań, przez co nie masz zbyt wiele przestrzeni, aby skupić się na bardziej strategicznych i kreatywnych aspektach marketingu, które umożliwiłyby rozwój firmy.

Trudności w pomiarze efektywności działań

Nie dysponujesz narzędziami, które pozwolą Ci szybko i dokładnie przeanalizować i ocenić skuteczność różnych strategii i kampanii marketingowych, przez co nie wiesz, co dokładnie działa, a co wymaga poprawy.

Nieskuteczne zarządzanie leadami

Nie nadążasz za tym, aby śledzić to, co się dzieje z leadami podczas gdy każdy z nich jest na różnym etapie procesu sprzedażowego, w efekcie czego zaniedbujesz kontakty i tracisz potencjalne szanse sprzedaży.

Brak personalizacji w komunikacji

Nie masz możliwości dostosowania komunikatów marketingowych do indywidualnych potrzeb i preferencji każdego klienta z osobna, przez co ciężej jest Ci zaangażować odbiorców i nawiązać z nimi relacje.

Nieefektywne zarządzanie treścią

Problemy z efektywnym tworzeniem, zarządzaniem i dystrybucją treści w różnych kanałach, powodują, że Twoje przekazy są niespójne lub nieaktualne. W efekcie trudniej jest Ci budować zaufanie i autorytet marki w oczach odbiorców.

Ograniczona skalowalność działań

Chcesz skalować działania marketingowe, jednak ograniczają Cię dostępne zasoby. W efekcie Twoja marka nie rozwija się w takim tempie, jak oczekujesz.

Brak optymalizacji wielokanałowej

Ciężko jest Ci skoordynować i optymalizować działania marketingowe w różnych kanałach w tym samym czasie, co niekorzystnie wpływa na spójność przekazu i komunikację marki z klientem. No, ale przecież nie rozdwoisz się.

Dlaczego warto wdrożyć automatyzacje?

Marketing automation wyręczy Cię z powtarzalnej i czasochłonnej pracy, usprawniając i optymalizując działania. Nie tylko umożliwia lepszą personalizację komunikacji, ale również efektywniejsze generowanie leadów i dokładniejsze śledzenie wyników kampanii. Nieważne, czy potrzebujesz wysłać setki maili, opublikować posty w social mediach, czy przygotować szczegółowe raporty — automatyzacja marketingowa zrobi to za Ciebie.

Oszczędność czasu i zasobów

Dzięki automatyzacji czasochłonnych, rutynowych zadań, zyskujesz przestrzeń, którą możesz wykorzystać na bardziej kreatywne i strategiczne działania.

Pozyskiwanie i segmentacja leadów

Marketing automation gromadzi dane na temat użytkowników i porządkuje ich według określonych wytycznych. Dzięki temu zyskujesz możliwość precyzyjnego targetowania i wysyłania dopasowanych ofert w odpowiednim czasie.

Personalizacja treści

Dzięki monitorowaniu i analizie zachowań potencjalnych klientów stworzysz spersonalizowane treści i komunikaty, które uwzględnią ich indywidualne preferencje. Dlaczego jest to tak ważne? Rynek nigdy nie był tak przesycony, jak dotychczas — dlatego Twoja marka musi się wyróżniać, zwiększać zaangażowanie i zachęcać do skorzystania z oferty!

Przeprowadzanie testów A/B

Gdy nie wiesz, który wariant zadziała w konkretnym przypadku najlepiej, marketing automation pozwala wykonać precyzyjne testy A/B oraz w łatwy i szybki sposób się o tym przekonać. Czas przestać przepalać pieniądze na nietrafnych działaniach.

Monitorowanie i raportowanie wyników

Szczegółowe dane i statystyki będą na wyciągnięcie ręki. Dlatego łatwiej będzie Ci określić skuteczność swoich działań i ulepszać je w razie potrzeby. Lepiej opierać się na danych, niż na przeczuciu.

Zwiększenie sprzedaży i wskaźnika ROI

Dzięki automatyzacji wszystkie Twoje działania marketingowe nabiorą rozpędu. Dopasowane scenariusze i komunikacja odpowiadająca na potrzeby i wyzwania każdego potencjalnego klienta w połączeniu z idealnym timingiem wysyłania ofert pomoże Ci znacznie zwiększyć sprzedaż, a zwrot z inwestycji nastąpi szybciej, niż myślisz.

Narzędzia, z jakimi pracujemy

Pozwala tworzyć nawet bardzo skomplikowane automatyzacje. Umożliwia personalizację komunikacji z klientami poprzez różnorodne kanały, takie jak e-mail, SMS, chatboty, a także zarządzanie CRM i analizę danych.
Rozpoznaje osoby i firmy odwiedzające stronę internetową, śledząc ich działania. Klasyfikuje obecnych i przyszłych klientów na podstawie ich aktywności, a następnie wykonuje zautomatyzowane działania marketingowe i sprzedażowe w kanałach wybranych przez użytkownika.
Kompleksowa platforma CRM, zaprojektowana do ujednolicenia i efektywnego zarządzania procesami marketingowymi, sprzedażowymi oraz obsługą klienta w jednym zintegrowanym systemie.
Służy do tworzenia listy marketingowej, umożliwiając nawiązywanie relacji z potencjalnymi klientami, partnerami i nabywcami, a także budowanie dochodowej i responsywnej bazy klientów.
Zaawansowane narzędzie do e-mail marketingu, które umożliwia zbiorowe wysyłanie spersonalizowanych wiadomości do szerokiej bazy danych. Oferuje również funkcje CRM, automatyzacji sprzedaży oraz gotowe szablony newsletterów, wspierając efektywne zarządzanie relacjami z klientami i ułatwiając tworzenie skutecznych kampanii marketingowych.
Umożliwia tworzenie i wysyłanie spersonalizowanych newsletterów, baz mailingowych oraz landing pages. Oferuje także bogaty zestaw funkcji, w tym automatyzację kampanii, segmentację odbiorców i integracje z wieloma platformami, będąc atrakcyjnym rozwiązaniem dla blogerów i przedsiębiorców.

W jaki sposób wdrażamy automatyzacje?

Analiza i tworzenie scenariuszy

Rozpoczynamy od dogłębnej analizy Twoich obecnych działań marketingowych i zrozumienia Twoich celów. Następnie tworzymy szczegółowe scenariusze. Aby lepiej zrozumieć ten krok, wyobraź sobie onboarding nowego pracownika.
Zanim zacznie swoją pracę, musisz dokładnie wytłumaczyć mu, dlaczego znalazł się w Twojej firmie, czego od niego oczekujesz i jak ma realizować swoje zadania. Jeśli poprawnie przeprowadzisz onboarding, Twój nowy pracownik będzie doskonale wykonywał swoją pracę. Nowy pracownik = automatyzacja.

Ustalenie punktów zbierania danych

Dane są paliwem dla każdej skutecznej automatyzacji. Identyfikujemy kluczowe punkty, w których będziemy zbierać dane — od zachowań użytkowników na stronie po ich interakcje z e-mailami. Dzięki tym danym lepiej zrozumiesz swoją grupę docelową i co ją motywuje. Nawet jeśli Twój idealny klient to najbardziej skomplikowana osoba, jaką możesz spotkać w swoim życiu.

Przygotowanie i wdrożenie narzędzi

Wybieramy i konfigurujemy najlepsze narzędzia do automatyzacji, które będą wspierać wyznaczone scenariusze. Tutaj nie ma miejsca na pomyłki, dlatego korzystamy wyłącznie ze sprawdzonych narzędzi, takich jak user.com, czy Mailerlite. Stosujemy je również w MOVES, dlatego znamy je od podszewki. Nie mają takiej funkcji, której nie potrafimy wykorzystać!

Stworzenie materiałów wykorzystywanych w scenariuszach

Tworzymy przyciągające uwagę materiały — od spersonalizowanych e-maili po dynamiczne treści na stronie. Zapewniamy, nudno nie będzie. Naszym celem jest zaangażowanie odbiorców i zachęcenie ich do współpracy lub zakupu. Zrobimy, co trzeba, aby tego dokonać.

Uruchomienie

Gdy wszystko jest gotowe do startu, uruchamiamy automatyzację, obserwując, jak scenariusze ożywają. To moment, w którym strategia, kreacje i technologia łączą się, tworząc nową jakość interakcji z Twoimi klientami.

Testy i optymalizacja

Automatyzacja to proces ciągły. Regularnie testujemy i optymalizujemy działania, aby upewnić się, że każdy element działa jak należy i przynosi oczekiwane rezultaty. Nie pozwolimy, aby zgubił się choć jeden lead, lub błąkały się porzucone koszyki!

Rozpocznij tworzenie
marketingowych automatyzacji

Korzystamy z automatyzacji w naszej codziennej pracy. Wiemy, jak zrobić to dobrze, aby osiągnąć oczekiwane efekty.

Dlatego gdy wypełnisz formularz po prawej stronie, otrzymasz od nas wiadomość powitalną, a my dostaniemy informację, że chcesz się z nami skontaktować w sprawie wdrożenia automatyzacji. Dzięki temu na spotkanie z Tobą będziemy doskonale przygotowani i być może uda nam się nawiązać owocną współpracę. A więc, do usłyszenia?

Łukasz Piwowar

Founder MOVES

Wypełnij formularz

Często zadawane
pytania

Co to jest lejek marketingowy?

Lejek marketingowy to model, który ilustruje ścieżkę klienta od pierwszego kontaktu z Twoją marką aż do zakupu.

Dlaczego lejki marketingowe są ważne?

Lejki pomagają dostosować działania marketingowe do rzeczywistości, czyli do tego, w jaki sposób Twój potencjalny klient kupuje.

Jak mierzyć skuteczność lejka marketingowego?

Dla każdego etapu należy wyznaczyć odpowiednie KPI, czyli wskaźniki efektywności, które następnie monitorujesz. Nawet w Excelu.

Dla kogo są lejki marketingowe?

Dla każdego biznesu. Nie ważne czy sprzedajesz w sektorze B2B, czy B2C. Lejki marketingowe pozwalają budować skuteczny marketing.